Terug naar overzicht

Brand Manager RCI Financial Services

Functiebeschrijving

RCI Financial Services is de eigen financiële tak van de Renault Group (Alliantie Renault-Nissan) die verantwoordelijk is voor de financiering van activiteiten op het gebied van voertuigen (particuliere en commerciële voertuigen, nieuwe en occasievoertuigen) en van het distributienetwerk.

De Brand Manager is verantwoordelijk voor het ontwikkelen en monitoren van de activiteiten van diensten die al dan niet gerelateerd zijn aan de financiering van producten (in termen van productmix, volume, penetratie en winst).

 

Doeleinden

  • Operationele marketing                                                                                                                                                                                                 Als onderdeel van de marketingstrategie van de Group:
    • Het ontwikkelen van het aanbod van diensten in verband met financieringen, voertuigen en personen
    • Voorstellen en becijferen van promotieactiviteiten (volume, verkoopmiddelen, marge)
    • Productfiches voorbereiden, valideren en verdelen
    • Onderhandelen, monitoren en leiden van promotionele acties (resultaten, mogelijke afwijkingen versus budget)
    • Het marketingbudget voor zijn/haar activiteit opstellen en controleren
    • De lancering van nieuwe producten in het kader van zijn/haar activiteiten implementeren en organiseren
    • Voorbereiden van en deelnemen aan Comités RCI, Partners en Constructeurs
    • Maandelijks de nodige informatie betreffende de commerciële acties verstrekken aan externe partners
    • CRM, digitale activiteiten en Golden Moments monitoren en ontwikkelen
    • Creëren en implementeren van de klantcommunicatie, zowel net als intern
    • Vragen beantwoorden van Zone Managers
    • Communicatie naar ZM voor elke nieuwe actie en voorbereiden van realisatiekit voor deze actie zodat de Nissan-verkoper begeleid kan worden.
    • Informatie- en opleidingsmateriaal voor de commerciële vertegenwoordigers en het netwerk voorbereiden

 

  • Analyse en rapportage
    • Toezicht houden op de rapportagegegevens en de consistentie ervan controleren
    • Prijsstelling: up-to-date houden van de prijsstellingstool (prognose- en monitoringvolume, winstgevendheid, verkoopmiddelen en productmix-indicatoren)
    • De algemene resultaten van de activiteit voorspellen en analyseren

 

  • Marktonderzoek
    • Marktonderzoek uitvoeren (klantgedrag, tevredenheid verdelersnet, enz.)
    • Maandelijkse benchmarks uitvoeren van banken
    • Updaten van Nissans internet simulatoren voor België en Luxemburg (publiceren van promoties financieringsaanbod via internet)
    • Waken over de actualisering van de inhoud van Nissan websites (menu “service financiers”)
    • Opbouw “algemene” pub verkoopplaats (in functie van behoefte) om producten van RCI Financial Services te promoten in het net.

Vereist profiel

Opleiding:

Universitair diploma of gelijkwaardig met enkele jaren ervaring.

 

Vereiste vaardingheden:

  • Zeer goede kennis van Excel, kennis van databasesoftware is een troef.
  • Tweetalig NL / FR + Engels
  • Uitstekende analytische vaardigheden, affiniteit met cijfers
  • Organisatorische vaardigheden en verantwoordelijkheidsgevoel
  • Goede kennis Powerpoint
  • Communicatieve en organisatorische vaardigheden
  • Initiatief nemen
  • Creatief
  • Teamwork
  • Verantwoordelijkheidsgevoel

Geinteresseerd?